Svar på fråga.

johanna om hola amigos:
hej ja tränar väldigt mycket (nästan alla dar i veckan). Jag har läst att du också tränar en del.
har du några bra tips på vad man kan äta o så för att orka med allt? vad ska man tänka på? vet du om man kan "överträna sig"?
tacksam för svar, kram.


 svar: Va roligt att du tränar :) va tränar du för nått? :) Ja jag försöker allt träna en del somsagt ;)
äta.. hm.. Jag äter ju inte nått speciellt för att jag ska orka träna mer, elr inget jag tänker på iaf. Men en sak som jag gör är att ära en bra frukost, sen äter jag inget i skolan typ.. men det är ju inget bra så det ska ni inte sluta med! (om ni nu gör det ;) ) Men du kan ju försöka få i dej lite grönsaker varje dag och kasnke nån frukt :) Det är alltid bra.
Tänka på är väl att man äter minst en timma innan passet så man inte får håll, med det vet du ju säkert, och sen äta inom en halv timma efter passet för att musklerna ska ha nått att ta energi ifrån om man säger så för annars kan de ta i från de andra musklerna elr hur det nu va..
Om man kan över träna sig tror jag inte, men man borde nog vila nån dag i veckn så man inte tränar hela tiden för då orkar ju inte kroppen med.. Man ska ju inte t.ex. gymma varje dag i veckan.. isf om du går ut och springer och nästa dag styrka och sen vilar du osv.. Men gör som du vill.. Jag skulle vilja ge ett bättre svar men kan tyvärr inte. Men det är kul att du frågar :D
/lina :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0